lördag 11 augusti 2012

The Way

The Way  (2010), 123 min - Äventyr, komedi, Drama -




En något annorlunda men bra film om en pappa som mist sin vuxne son. Sonen dog då han skulle gå den välkända Pilgrimsleden: "El camino de Santiago". Pappan som är en ensamstående ögonläkare och bor i USA, reser till St.Jean Pied de Port i Frankrike för att ta hand om sin döde son och hans tillhörigheter.

Väl där så beslutar han att han ska gå Pilgrimsleden själv och vi får följa pappan på vägen och möta de människor som han möter.

Jag tycker över lag att det är en välgjord film som känns äkta och det är också intressant att se naturens olika skiftningar. Speciellt som jag under en längre tid känt mig inspirerad till att gå vägen själv någon gång.

Av mig får filmen en 4 av 5.



Regissör:
 Emilio Estevez
Författare: Emilio Estevez (filmmanus), Jack Hitt (bok)
Skådespelare: Martin SheenEmilio Estevez och Deborah Kara Unger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar