lördag 15 september 2012

Stay

Stay (2005) 99 min - Drama, Mystery, Thriller - 21 Oktober 2005 (USA)




I går kväll blev det filmen Stay som gick på 1:an som jag kollade på. Jag tyckte den lät intressant då jag läste om den men när jag såg den tyckte jag att den var lite väl svår att få grepp om... Det känns som om jag skulle behöva se den en gång till för att förstå mera av den men det har jag ingen lust med. Samtidigt kanske det var just det som filmen ville visa på, hur konturlöst och svävande livet ter sig om man inte mår riktigt bra i själen?

Filmen handlar om en psykiatriker som spelas av Ewan McGregor som ska försöka hindra en patient som han har från att ta självmord samtidigt som han själv får svårare och svårare med att skilja verklighet från fantasi...

Jag ger filmen en 3:a av 5 för att den har ett intressant tema, psykisk hälsa blandat med förmågan att se in i framtiden.... Det är dock ingen film som jag kommer att bära med mig någon längre tid men den är väl värd att se...


Regissör: Marc Forster
Författare: David Benioff
Skådespelare: Ewan McGregor, Naomi Watts och Ryan Gosling



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar