söndag 25 augusti 2013

Passion

Passion (2012) 102 min - Krimanalare, Drama, Mystery -
DVD-premiär Sverige:19 juni 2013




Jag var lite osäker på vad jag skulle tycka om denna film när jag skulle titta på den eftersom den inte fått så bra recensioner. Ändå hyrde jag filmen då jag själv ändå tyckte att den lät intressant. Från början av filmen kände jag mig lite besviken på den men ändå engagerad så jag kollade vidare på den och som helhet tyckte jag faktiskt om Passion. 

Så vad handlar filmen då om? Jo, om en kvinnlig intrigerande och manipulativ chef - Christine Stanford (Rachel McAdams) och hennes ambitiösa och duktiga närmast anställda - Isabelle James (Noomi Rapace), det låter kanske inte så spännande? Men det är det faktiskt och kanske gillar jag dramatiken i filmen, dessutom gillade jag scenerna där det dansades balett och bilden delades i två delar där den andra delen visade hur Isabelle drömmer mardrömmar om hur Christine mördas - och man undrar: är det verkligen mardrömmar hon har? Här får man lite av en overklighetskänsla när man tittar på filmen, vilket jag tycker ökar spänningen en hel del.

Ja, så som ni kan läsa er till så gillar jag denna film trots att det egentligen är en ganska banal historia. Det som gjorde mig lite besviken ändå är slutet som jag tycker blev lite snöpligt. 

RegissörBrian De Palma
FörfattareBrian De PalmaNatalie Carter (film "Crime d'amour")
SkådespelareRachel McAdamsNoomi RapaceKaroline Herfurth med flera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar