tisdag 22 oktober 2013

The Lone Ranger

The Lone Ranger (2013) 149 min - Action, Äventyr, Western - 3 Juli 2013 (Sverige)



The Lone Ranger är en film som är gjord i Amerika och som har samma filmteam bakom sig som Pirates of the Caribbean-serien. Vilket innebär att The Lone Ranger påminner väldigt mycket om dessa föregångare även om det nu är en western som det handlar om. 

Filmen handlar om comancheindianden Tonto (spelas av Johnny Depp) som slår sig ihop med juristen John Reid. Både gör det motvilligt eftersom ingen av dem gillar den andre från början men med tiden växer en respekt och en välvilja mellan dem. Nu är det här ingen tung och dyster film utan den är mer åt det fartfyllda hållet och med en hel del humor och mycket specialeffekter.

Som helhet tycker jag filmen var underhållande och sevärd men ändå inte riktigt min typ av film. Även om jag tycker att Johnny Depp brukar vara och är en fantastisk skådespelare. Han är så här också men han levererar inte riktigt lika bra som vanligt. Dessutom gillar jag en annan typ av western som känns lite mer verklighetstrogen, dock är det här en fantastisk berättelse i sig. 

Regissör: Gore Verbinski
Författare: Justin Haythe (manuskript), Ted Elliott (manuskript)
Skådespelare: Johnny Depp, Armie Hammer och William Fichtner


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar