lördag 10 maj 2014

VM i Fotboll 2014 i Brasilien

Så tänkte jag skriva lite granna om de kommande vm 2014 i fotboll som äger rum i Brasilien i år. Jag funderar faktiskt på att hålla lite mera koll på denna stora fotbollsfest i år än vad jag brukar göra annars och i alla fall titta på det lag som jag hejar på. Det är i och för sig en aning tråkigt att Sverige inte tog sig vidare men det blir säkert spännande ändå.

I dagarna så har Brasilien släppt sin preliminära laguppställning men den slutgiltiga kommer att släppas den 26 maj och då ska alla lag vara klara med sin laguppställning. Den 12 juni klockan 22:00 kan man se Brasilien spela mot Kroatien som den första matchen i VM på någon av SVT kanalerna och VM:et slutar i TV4 den 13 juli klockan 21:00. Det blir intressant att se vilka lag som tar sig ända till finalen.

Det är svårt för mig att ge sig på en gissning om vilket lag som kommer att vinna alltihopa eftersom att jag är ganska dåligt insatt i vilka lag som är bra eller dåliga men min magkänsla säger att Spanien vinner i år igen. Spanien spelar i Grupp B mot Holland, Chile och Australien och där tror jag faktiskt att de har stora chanser att vinna och gå vidare mot slutspelet som börjar den 28 juni.

Det blir i vilket fall som helst både roligt och intressant att följa med i VM i år, det hade också varit roligt att vara på någon av alla de 12 arenor där matcherna spelas. Att få se och uppleva atmosfären och stämningen på riktigt vore ju helt fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar