tisdag 27 maj 2014

Nytt boende hos Catena fastigheter?

Jag funderar fortfarande lite på hur min framtida boendesituation ska se ut. Lite planer på att flytta till en annan ort har jag förutom att flytta in mot centrum här i Östersund där jag redan bor. Det är ändå ett ganska stort beslut att flytta så det får väl växa fram med tiden tänker jag. Därför kollar jag runt lite på olika sidor på nätet för att få lite information och inspiration om andra sätt att bo.

I dag hittade jag ett fastighetsbolag som heter Catena och som har sitt fastighetsbestånd i södra delarna av Sverige, vilket innebär att det skulle bli en lite längre flytt än vad jag tänkt mig från början. De har dock ett projekt i Solna där de bland annat planerar att bygga nya moderna bostäder. Det ser läckert ut på bild och Solna är en av de städer som jag funderat på att flytta till.

Catena började sin historia under 1967 så det känns som ett gediget företag som i dag äger, förvaltar och utvecklar både kontors- och bostadsfastigheter. Gustav Hermelin är VD för bolaget. En annan sak som jag tycker är viktigt är att de också tar ansvar för miljön och har fått en certifiering enligt ISO 14001.

Utifrån ovanstående miljötänk så har Catena, i det nya projektet i Solna, också planer på att man ska kunna odla egna grönsaker och kryddor i sitt boende. Samtidigt som man bygger gröna tak som ska hjälpa till att filtrera dagvattnet.

Jag tycker att det är roligt med lite nytänkande i boendet så denna plats känns väldigt inspirerande för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar